-
Stowarzyszenie nosi nazwę „Stowarzyszenie Sympatyków Chrobrego Głogów”; w dalszych postanowieniach Regulaminu zwane jest Stowarzyszeniem.
-
Terenem działalności Stowarzyszenia jest Rzeczpospolita Polska.
-
Siedzibą Stowarzyszenia jest miasto Głogów.
-
Stowarzyszenie jest zawiązane na czas nieokreślony. Działa na podstawie niniejszego regulaminu oraz przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. – Prawo o stowarzyszeniach.
-
Działalność Stowarzyszenia oparta jest przede wszystkim na pracy społecznej jej członków.
-
Stowarzyszenie uzyskuje środki na swoją działalność ze składek członkowskich.
-
Celem Stowarzyszenia jest:
-
działanie na rzecz popularyzacji Międzyzakładowego Klubu Sportowego Chrobry Głogów;
-
popularyzowanie piłki nożnej;
-
promocja i popieranie wszelkich działań mających za cel poprawę sytuacji finansowej Międzyzakładowego Klubu Sportowego Chrobry Głogów;
-
tworzenie płaszczyzny wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy osobami i instytucjami zainteresowanymi wsparciem działalności Międzyzakładowego Klubu Sportowego Chrobry Głogów;
-
organizowanie spotkań, prelekcji, wystaw, koncertów, turniejów, wyjazdów integracyjnych, wycieczek, rajdów, imprezy sportowych, kulturowych, oraz innych imprez;
-
rozwój i wspieranie sportu w Głogowie;
-
propagowanie sportu, oraz wychowanie młodzieży w duchu sportowej rywalizacji.
-
Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
-
organizowanie spotkań, prelekcji, wystaw, koncertów oraz innych imprez;
-
prowadzenie działalności wydawniczej w formie niedochodowej;
-
współpracę z wszelkimi osobami i instytucjami o podobnych celach działania;
-
występowanie z wnioskami i opiniami do właściwych organów administracji dotyczących działalności Międzyzakładowego Klubu Sportowego Chrobry Głogów;
-
wspieranie działań zmierzających do poprawy sytuacji materialnej i sportowej Międzyzakładowego Klubu Sportowego Chrobry Głogów.
-
inne działania realizujące cele statutowe.
-
Członkiem Stowarzyszenia zostaje się na podstawie wypełnionej deklaracji członkowskiej, wpłacie wpisowego w wysokości 20 PLN oraz po zaakceptowaniu przez bezwzględną większość głosów członków Zarządu Stowarzyszenia.
-
Członek Stowarzyszenia zobowiązany jest do przestrzegania celów statutowych oraz opłacania składek, których wielkość ustala się na kwotę co najmniej 2 PLN miesięcznie.
-
Członkostwo w Stowarzyszeniu traci się na podstawie decyzji Zarządu lub poprzez nie opłacanie składek przez okres co najmniej 6 miesięcy.
-
Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zebranie członków.
-
Walne Zebranie zwoływane jest nie rzadziej, niż co dwa lata.
-
Walne Zebranie zwoływane jest na podstawie uchwały Zarządu, pisemnego wniosku Komisji Rewizyjnej lub na wniosek, co najmniej połowy członków Stowarzyszenia.
-
Członkowie Stowarzyszenia na Walnym Zebraniu spośród swojego grona wybierają w głosowaniu jawnym Zarząd Stowarzyszenia.
-
Zarząd Stowarzyszenia liczy od 5 do 9 członków.
-
Zarząd Stowarzyszenia podejmuje decyzje zwykłą większością głosów, przy obecności, co najmniej połowy członków Zarządu.
-
Spośród swojego grona Zarząd Stowarzyszenie wybiera zwykła większości głosów Prezesa, Skarbnika oraz Sekretarza.
-
Kadencja Zarządu Stowarzyszenia trwa 2 lata.
-
Organem kontrolnym Stowarzyszenia jest dwuosobowa Komisja Rewizyjna.